Overijse Kreatief is niet alleen binnen de eigen muren actief. Als enige fotoclub in de wijde omgeving willen wij ons meer en meer profileren als 'DE' fotoclub van de Druivenstreek.

Daarom zijn wij ook steeds vragende partij om deel te nemen aan locale culturele en sociale activiteiten of evenementen.

Zo ook kwam er o.a. in 2022 een samenwerking tot stand met het feestcomité van Duisburg om tijdens de druivenfeesten aanwezig te zijn op hun tentoonstelling van de druiven van de locale telers.

Overijse

De speciaal genomen en/of geselecteerde foto's rond het thema "druiven in de druivenstreek", samen met de prachtige bloemstukken van de locale bloemenhandelaars vormden een prachtig omkadering voor de tentoongestelde overheerlijke en smaakvolle druiventrossen.

De Sint-Katharinakerk met nog enkele romaanse kenmerken vormde hiertoe het uitgelezen decor.