Even terug naar het jaar 89 van vorige eeuw...

Na een jaartje zoeken naar een gepaste locatie kwamen een 15-tal fotoliefhebbers samen in De Bosuil. Dank zij de steun van Chris Lemmens, toenmalig directeur, werd op 17 januari 1989 Fotoklub Kreatief opgericht.

De initiatiefnemer Roger Hemeleers werd voorzitter, Emiel Beelen nam de taak van het secretariaat op zich en Freddy Schauwers werd schatbewaarder. Ook Theo De Hertogh was er van het eerste uur bij en is nog steeds lid van onze club.

Het jaar van de oprichting werd er ijverig gewerkt om een donkere kamer in te richten en zo de leden de mogelijkheid te bieden om hun eigen foto’s af te drukken.

De eerste doelstelling was het inrichten van een publieksgerichte manifestatie met name een fotosalon. Het eerste fotosalon werd gehouden het jaar van de oprichting van 11 tot en met 19 november 1989. Niet minder dan 12 leden namen deel aan het eerste fotosalon. Deze fotoliefhebbers stelden 64 werken tentoon wat leidde tot een grote belangstelling van vrienden en kennissen. Deze traditie werd elk jaar herhaald. Enkel gedurende het corona-jaar kon deze niet doorgaan.